Długoterminowe przetrwanie kohorty mieszkańców Wspólnoty z astmą czesc 4

2 tygodnie ago

Kiedy pacjenci zostali podzieleni na trzy warstwy według wieku na początku astmy, obserwowane przeżycie było lepsze niż oczekiwano dla 1271 pacjentów, których astmę zdiagnozowano, gdy nie mieli więcej niż 4 lata (log-rank statistic = 12,4, P <0,001), ale nie różnił się on od oczekiwanego przeżycia dla 820 pacjentów, u których astmy zdiagnozowano, gdy mieli 5 do 34 lat (logarytm statystyczny rang = 0,2, P = 0,64), i było gorsze niż oczekiwano dla 408 pacjentów w wieku 35 lat lub starszych, u których zdiagnozowano astmę (statystyka log-rank = 4,0, p = 0,045) (ryc. 4). Niewielka podgrupa 93 pacjentów z astmą i inną chorobą płuc (głównie przewlekłą obturacyjną chorobą płuc) miała istotnie niższe niż oczekiwano przeżycie (statystyka log-rank = 12,3, P <0,001). Obserwowane przeżycie 2406 pacjentów z samą astmą nie różniło się istotnie od oczekiwanej (statystyka log-rank = 0,9, P = 0,34). Grupa z astmą i inną chorobą płuc odpowiadała za całą tendencję do zmniejszenia przeżywalności u pacjentów, którzy mieli 35 lub więcej lat, gdy rozpoznano astmę; nie było dowodów na zmniejszenie przeżywalności u osób z samą astmą (ryc. 5). Tabela 2. Tabela 2. Wielowymiarowa analiza ryzyka zgonu u 2499 pacjentów z astmą. Spośród 140 zgonów 127 było wśród członków kohorty, którzy mieszkali w stanie Minnesota w chwili śmierci. Informacje o podstawowej przyczynie zgonu określonej przez lekarzy stanu były dostępne dla 114 z tych pacjentów; trzy zgony zostały sklasyfikowane jako spowodowane astmą. Po dokonaniu przeglądu aktów zgonu i dostępnej dokumentacji medycznej, dwóch dodatkowych pacjentów, których zgony zostały sklasyfikowane jako związane z przewlekłym zapaleniem oskrzeli, zostało ocenione przez badaczy za zmarłych na astmę. Zginęło także 13 członków kohort, którzy zamieszkiwali w innych stanach. Świadectwa zgonu tych pacjentów zostały sprawdzone, a jedna śmierć została stwierdzona z powodu astmy. Astma była zatem przyczyną zgonu u 6 ze 140 członków kohorty, którzy zmarli przed 31 grudnia 1990 r. (4,3 procent, przedział ufności 95 procent, 1,6 procent do 9,2 procent). Śmierć miała miejsce w 1964, 1965 (dwa), 1968, 1982 i 1990. Spośród sześciu pacjentów, którzy zmarli na astmę, czterech było kobietami, a dwóch mężczyznami. Wiek śmierci wynosił od 44 do 87 lat. W wieloczynnikowej analizie wszystkich zgonów po dostosowaniu do wieku, płci i klasyfikacji diagnostycznej jako określona lub prawdopodobna astma, rok kalendarzowy wystąpienia astmy nie był znacząco związany z ryzykiem zgonu (współczynnik ryzyka 0,99 na rok, 95 procent zaufania przedział od 0,96 do 1,03) (tabela 2).
Dyskusja
Tempo przeżycia w tej dużej, populacyjnej kohorcie mieszkańców Rochester, Minnesota, z początkiem astmy w latach 1964-1983 było wysokie i nie różniło się znacząco od oczekiwanej stopy przeżycia obliczonej na podstawie istotnych statystyk dla hrabstwa Olmsted, w tym Rochester jest częścią. Nie zaobserwowano istotnego zmniejszenia przeżywalności u pacjentów z samą astmą. Podgrupa pacjentów z astmą i inną chorobą płuc (którzy byli starsi od pacjentów z samą astmą) miała znacznie niższy wskaźnik przeżycia niż oczekiwano
[przypisy: szpital pyrzyce rejestracja, paklitaksel, piramida zdrowego żywienia dla dzieci ]