Skuteczność esomeprazolu w leczeniu słabo kontrolowanej astmy ad 6

Nocne przebudzenie z powodu astmy wystąpiło w jednym lub kilku przypadkach u około połowy uczestników, a częstość nie różniła się istotnie pomiędzy obiema grupami (Tabela 3). Drugorzędne wyniki
Tabela 4. Tabela 4. Zmiana wyników wtórnych z linii podstawowej do 24 tygodni. Funkcja płucna mierzona spirometrią, odpowiedzią rozszerzającą oskrzela, szczytową szybkością przepływu wydechowego i reaktywnością dróg oddechowych nie zmieniła się podczas badania i nie różniła się znacząco pomiędzy dwiema grupami. Objawy astmy, kontrola astmy i jakość życia, oceniana za pomocą ankiet, uległy nieznacznej poprawie w trakcie badania, ale nie różniły się istotnie w zależności od grupy. Objawy z objawami refluksu żołądkowo-przełykowego, które, z założenia, były niskie na początku badania, wykazały niewielką poprawę podczas badania, ale nie różniły się istotnie w zależności od przypisania grupy (Tabela 4).
Analizy podgrup
Przeprowadziliśmy wstępnie zdefiniowane analizy podgrup w celu ustalenia, czy moglibyśmy zidentyfikować podgrupę, która prawdopodobnie skorzystałaby z terapii esomeprazolem. W odniesieniu do wszystkich wyników nie stwierdzono istotnej interakcji między nieprawidłowym refluksem żołądkowo-przełykowym, co oceniono na podstawie monitorowania pH, a przypisaniem do grupy, co wskazuje, że pacjenci z udokumentowanym refluksem żołądkowo-przełykowym nie mieli odpowiedzi na leczenie inhibitorami pompy protonowej, które różniły się od odpowiedzi na leczenie. pacjenci bez udokumentowanego refluksu. Ani wskaźnik masy ciała, ani obecność lub brak przebudzenia nocnego nie zidentyfikowały grupy pacjentów, którzy mieli odpowiedź na inhibitory pompy protonowej. Ponadto nie stwierdzono interakcji efektu leczenia z wiekiem; rasę lub grupę etniczną; seks; otyłość; dawny status palenia; kontrola astmy lub ocena nasilenia; stosowanie długo działających beta-agonistów; zgłaszane przez chore zapalenie zatok, nieżyt nosa lub refluks żołądkowo-przełykowy; lub ocenę zagrożenia dla GSAS.
Dyskusja
Celem tej próby było ustalenie, czy zastosowanie inhibitora pompy protonowej, esomeprazolu, w dawkach wystarczająco dużych, aby zahamować kwas żołądkowy, poprawiłoby kontrolę astmy u pacjentów z niedostatecznie kontrolowaną astmą, którzy nie mieli częstych objawów refluksu żołądkowo-przełykowego. Zastosowaliśmy dawkę esomeprazolu, która była większa niż zwykle stosowana w leczeniu objawowego refluksu żołądkowo-przełykowego w celu zwiększenia naszej pewności, że doszło do odpowiedniej supresji kwasu żołądkowego. 42 Ponadto przeprowadziliśmy ambulatoryjne badania dotyczące monitorowania poziomu przełyku w celu ustalenia, czy osoby z udokumentowanym refluks kwaśny może skorzystać bardziej z terapii z inhibitorem pompy protonowej niż osoby bez udokumentowanego refluksu kwasu. Po podaniu 402 pacjentów przez 6 miesięcy nie byliśmy w stanie wykazać korzyści z leczenia w odniesieniu do pierwotnego wyniku – częstości występowania złej kontroli astmy – lub w odniesieniu do wyników wtórnych, w tym objawów astmy, nocnego przebudzenia, jakości życia i funkcja płuc. Co więcej, nie było znaczącej różnicy w wynikach związanych z astmą pomiędzy pacjentami, u których zarejestrowano refluks, a tymi, u których nie stwierdzono.
Systematyczny przegląd 12 małych badań wykazał, że chociaż większość badań wykazała, że wyniki związane z astmą były lepsze, gdy pacjenci byli leczeni inhibitorami pompy protonowej, niektóre z badań miały wady konstrukcyjne, a badania nie wykazały stałej poprawy w Niedawno Littner i jego współpracownicy opisali wyniki 6-miesięcznego badania kontrolowanego placebo z udziałem 207 pacjentów z umiarkowaną do ciężkiej astmy i wyraźnymi objawami refluksu żołądkowo-przełykowego.23 Leczenie 30 mg lanzoprazolu dwa razy na dobę. nie poprawiły pierwotnego wyniku codziennych objawów astmy, ale spowodowały zmniejszenie zaostrzeń i poprawę jakości życia związanej z astmą
[przypisy: endometrioza na jajniku, reh med, ośrodek leczenia uzależnień warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza na jajniku ośrodek leczenia uzależnień warszawa reh med