Skuteczność esomeprazolu w leczeniu słabo kontrolowanej astmy ad

Zejście przepony z hiperinflacją zwiększa gradient ciśnienia między jamą brzuszną a klatką piersiową i może spowodować przepuklinę dolnego zwieracza przełyku w klatce piersiowej, gdzie zmniejsza się funkcja bariery.19,20 Proces ten może się nasilić pod wpływem wywieranego negatywnego wdechowego nacisku opłucnowego w ostrej astmie, która jest przeciwna tonowi dolnego zwieracza przełyku. Ponadto agoniści receptorów beta i metylokantyliny rozszerzające oskrzela mogą zmniejszać napięcie dolnego zwieracza przełyku, ale trudno było wykazać, że czynniki te faktycznie pogarszają refluks. 21 Inhibitory pompy protonowej skutecznie hamują wytwarzanie kwasu żołądkowego i zmniejszają objawy refluksu żołądkowo-przełykowego, niezależnie od tego, czy występuje astma czy nie. 22 W poprzednich badaniach pojawiły się sprzeczne wyniki dotyczące korzystnego wpływu leczenia inhibitorami pompy protonowej u pacjentów z astma, która ma częste objawy refluksu żołądkowo-przełykowego.23,24 Nie wiadomo, czy inhibitory pompy protonowej poprawiają kontrolę astmy u pacjentów z minimalnymi lub bez objawów refluksu żołądkowo-przełykowego, i czy obiektywny pomiar refluksu żołądkowego można zastosować w celu dostosowania leczenia protonami. nie ustalono inhibitorów pompy dla poszczególnych pacjentów.25,26 Aktualne wytyczne zalecają, aby lekarze rozważyli ocenę pacjentów ze słabo kontrolowaną astmą, szczególnie tych z objawami nocnymi, w przypadku refluksu żołądkowo-przełykowego, nawet przy braku sugestywnych objawów choroby. Jeśli refluks żołądkowo-przełykowy jest obecny, zalecenia dotyczące leczenia obejmują zastosowanie inhibitora pompy protonowej. 27 Jednak pacjenci z astmą, którzy otrzymują leczenie refluksu żołądkowo-przełykowego, ponoszą znacznie wyższe koszty diagnostyki i leczenia niż pacjenci z astmą o podobnej ciężkości, którzy nie otrzymują leczenie tej diagnozy. 28
Porównano esomeprazol z placebo u pacjentów ze źle kontrolowaną astmą. Naszym głównym celem było ustalenie, czy terapia tłumiąca kwas poprawi objawy astmy. Drugim celem było ustalenie, czy ambulatoryjne monitorowanie pH przełyku pozwoli zidentyfikować pacjentów z minimalnymi lub brakiem objawów refluksu żołądkowo-przełykowego, którzy mogliby reagować na leczenie.
Wybór uczestników
Przeprowadziliśmy randomizowaną, kontrolowaną placebo, podwójnie zaślepioną próbę esomeprazolu (Nexium, AstraZeneca) u pacjentów z astmą, która była niewystarczająco kontrolowana pomimo leczenia umiarkowanymi lub dużymi dawkami wziewnych kortykosteroidów. Kryteria włączenia były w wieku 18 lat lub starszych; rozpoznanie astmy przez lekarza, z rozpoznaniem potwierdzonym dodatnim testem prowokacji metacholiną lub dokumentacją zwiększenia o 12% natężonej objętości wydechowej w ciągu sekundy (FEV1) po zastosowaniu leku rozszerzającego oskrzela; co najmniej 8 tygodni stabilnego stosowania wziewnego kortykosteroidu w dawce równoważnej 400 .g flutykazonu dziennie lub więcej27; i słaba kontrola astmy, określona przez wynik w Kwestionariuszu Kontroli Astmy Junipera (JACQ) 1,5 lub wyższej 29 (w skali od 0 do 6, z niższymi wynikami wskazującymi lepszą kontrolę objawów i z 0,5 jako minimalna klinicznie istotna różnica pomiędzy wyniki) lub wystąpienie więcej niż jednego ostrego epizodu astmy wymagającego nieplanowanej opieki medycznej w poprzednim roku
[więcej w: aorta brzuszna rysunek, rumia stomatolog, poradnia alkoholowa warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: aorta brzuszna rysunek poradnia alkoholowa warszawa rumia stomatolog