Skuteczność esomeprazolu w leczeniu słabo kontrolowanej astmy

Refluks żołądkowo-przełykowy jest powszechny wśród pacjentów z astmą, ale często powoduje łagodne lub brak objawów. Nie wiadomo, czy leczenie refluksu żołądkowo-przełykowego inhibitorami pompy protonowej u pacjentów ze źle kontrolowaną astmą bez objawów refluksu żołądkowo-przełykowego może znacznie poprawić kontrolę astmy. Metody
W teście z podwójnie ślepą próbą w grupie równoległej losowo przydzielono 412 osób z niedostatecznie kontrolowaną astmą, pomimo leczenia kortykosteroidami wziewnymi, oraz z minimalnymi lub brakiem objawów refluksu żołądkowo-przełykowego, aby otrzymać 40 mg esomeprazolu dwa razy na dobę lub placebo. Uczestników śledzono przez 24 tygodnie przy użyciu dziennych dzienników astmy, spirometrii wykonywanej raz na 4 tygodnie i ankiet, które pytały o objawy astmy. Zastosowaliśmy ambulatoryjne monitorowanie pH w celu potwierdzenia obecności lub braku refluksu żołądkowo-przełykowego u uczestników. Pierwszorzędowym rezultatem była częstość epizodów złej kontroli astmy, oceniana na podstawie wpisów w dziennikach astmy.
Wyniki
Epizody słabej kontroli astmy występowały z podobną częstością w grupach otrzymujących placebo i esomeprazol (odpowiednio 2,3 i 2,5 zdarzeń na osobę w roku, P = 0,66). Nie zaobserwowano efektu leczenia w odniesieniu do poszczególnych składników epizodów złej kontroli astmy lub w odniesieniu do wyników wtórnych, w tym czynności płuc, reaktywności dróg oddechowych, kontroli astmy, objawów objawów, nocnego przebudzenia lub jakości życia. Obecność refluksu żołądkowo-przełykowego, który został udokumentowany przez monitorowanie pH u 40% uczestników z minimalnymi lub brakiem objawów, nie zidentyfikował podgrupy pacjentów, którzy skorzystali z leczenia inhibitorami pompy protonowej. Wystąpiło mniej poważnych zdarzeń niepożądanych u pacjentów otrzymujących esomeprazol niż u osób otrzymujących placebo (11 vs. 17).
Wnioski
Pomimo wysokiego częstości występowania bezobjawowego refluksu żołądkowo-przełykowego u pacjentów z źle kontrolowaną astmą, leczenie inhibitorami pompy protonowej nie poprawia kontroli astmy. Bezobjawowy refluks żołądkowo-przełykowy nie jest prawdopodobną przyczyną słabo kontrolowanej astmy. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00069823.)
Wprowadzenie
Refluks żołądkowo-przełykowy i astma, które występują często, często współistnieją u tego samego pacjenta. Osoby z astmą są szczególnie podatne na bezobjawowy refluks żołądkowo-przełykowy. Wyniki badań w zakresie przełyku wykazały, że od 32 do 84% osób cierpiących na astmę ma nieprawidłowy poziom refluksu żołądkowego, 1-5 oraz około połowa pacjentów z astmą, u których refluks nie ma objawów.3,6-8 Jednak rola refluksu żołądkowo-przełykowego w rozwoju lub utrzymywania się objawów astmy nie jest znana. Objawy astmy – dyskomfort kaszlu i klatki piersiowej – mogą pokrywać się z refluksem żołądkowo-przełykowym, utrudniając rozróżnienie tych dwóch stanów9. Ponadto związek przyczynowy między astmą a refluksem żołądkowo-przełykowym jest złożony. Refluks kwaśny powoduje skurcz oskrzeli poprzez mikroaspirację w drogach oddechowych, a także poprzez odruchowe działanie kwasu na przełyk lub górne drogi oddechowe.10-18 Odwrotnie, zwężenie oskrzeli związane z astmą może wywoływać refluks kwasu
[więcej w: prądy rehabilitacja, vacu activ przeciwwskazania, paklitaksel ]