Długoterminowe przetrwanie kohorty mieszkańców Wspólnoty z astmą ad 5

2 tygodnie ago

Powiązana choroba płuc była najczęściej przewlekłą obturacyjną chorobą płuc. Przeżycie nie było istotnie związane z rokiem kalendarzowym wystąpienia astmy, po dostosowaniu do wieku i płci, ani do tego, czy rozpoznanie astmy było jednoznaczne czy prawdopodobne. Przetrwanie było nieco lepsze niż oczekiwano u osób, które cierpiały na astmę przed ukończeniem piątego roku życia, ale różnica była niewielka. Tendencja do zmniejszenia przeżywalności u osób dorosłych z astmą rozpoznaną po 35 roku życia została wyjaśniona w całości przez przeżycie u niewielkiej liczby pacjentów z astmą i inną chorobą płuc. Epidemiologiczne badania dotyczące śmiertelności związanej z astmą skupiają się na młodych pacjentach, ponieważ śmierć w dzieciństwie jest niezwykła, zgony z powodu astmy są nieoczekiwane, a identyfikacja astmy jako podstawowej przyczyny zgonu na świadectwach zgonu jest uważana za dokładną w grupie. 5 do 34 lat16,17. Jednak, jak pokazują nasze badania, większość zgonów wśród pacjentów z astmą występuje w starszym wieku, podobnie jak większość zgonów z powodu astmy. W istocie tylko sześć zgonów w naszej kohorcie populacyjnej zostało sklasyfikowanych jako spowodowane astmą, a wszystkie sześć nastąpiło po ukończeniu 35. roku życia.
Mocnymi stronami naszego badania były to, że był on oparty na populacji, wykorzystał wcześniej zdefiniowane kryteria epidemiologiczne do identyfikacji pacjentów z astmą, okres obserwacji był długi, a obserwowaną śmiertelność porównano z oczekiwaną śmiertelnością dla mieszkańców okręgu Olmsted. Chociaż średni okres obserwacji wynosił 14 lat, niewielka liczba zgonów z powodu astmy ograniczała naszą zdolność do testowania trendów umieralności według roku zapadalności. Użyliśmy klasyfikacji nosogłowych państwowych przyczyn śmierci, jak podano na świadectwach zgonu, ale uzupełniono to szczegółowym przeglądem dokumentacji medycznej pacjentów zmarłych w hrabstwie Olmsted. Niedawno donieśliśmy, że klasyfikacja przyczyn zgonów na świadectwach zgonu nieuwzględnia śmiertelności związanej z astmą18. W związku z tym przejrzeliśmy całą dokumentację medyczną i zidentyfikowaliśmy dwie zgony, które według naszej oceny były spowodowane astmą, ale dla których astma nie została wymieniona jako przyczyna. Nawet przy takim dodatkowym poziomie stwierdzenia, astma została uznana za przyczynę zgonu tylko w 4% populacji.
Podjęto intensywne działania w celu ustalenia stanu zdrowia poprzez przegląd dokumentacji medycznej, lokalnych baz danych szpitali i ambulatoriów oraz świadectw zgonu w stanie Minnesota. Zgłoszenia zgonu dotyczyły wszystkich zgonów, w tym osób spoza stanu Minnesota. Pacjenci, którzy przenieśli się do innego stanu, zostali włączeni do analizy do czasu ostatniej wizyty u dostawcy usług zdrowotnych w hrabstwie Olmsted lub ostatniej komunikacji z takim dostawcą przez telefon lub pocztę. Spośród 140 członków kohorty, którzy zmarli, 13 nie było mieszkańcami stanu Minnesota w chwili śmierci, a tych 13 zostało uwzględnionych w analizie przeżycia. Obserwowane przeżycie członków kohort nie różniło się od przewidywanego przeżycia dla mieszkańców hrabstwa Olmsted. Jest mało prawdopodobne, aby to odkrycie wynikało z nieumiejętności śmierci wśród kohorty pacjentów z astmą, którzy faktycznie mają zwiększone ryzyko śmierci.
Wcześniejsze doniesienia o długoterminowej obserwacji pacjentów z astmą nie informowały o wyniku zgonu lub odnotowały wskaźniki umieralności i standaryzowane wskaźniki umieralności, a nie krzywe przeżycia9,10,19-24
[przypisy: poradnia alkoholowa warszawa, jak zdrowo sie odzywiac, piramida zdrowego żywienia dla dzieci ]