Skip to content

Stymulowanie przyjęcia technologii informacyjnej w zakresie zdrowia

3 miesiące ago

508 words

Niedawno przyjęta ustawa o bodźcach – American Recovery and Reinvestment Act of 2009 (ARRA) – dotyka niemal każdego aspektu amerykańskiej gospodarki. Opieka zdrowotna nie jest wyjątkiem. W rzeczywistości ARRA jest historycznym ustawodawstwem dotyczącym opieki zdrowotnej, rzadko produkowanym przez nasz słynny rząd federalny. Prawo zapobiega dramatycznym cięciom państwa w Medicaid, rozszerza fundusze na prewencyjne usługi opieki zdrowotnej i badania w zakresie opieki zdrowotnej, a także pomaga bezrobotnym kupować ubezpieczenie zdrowotne. Być może jednak najgłębszy wpływ na lekarzy i pacjentów będzie wynikał z bezprecedensowego programu wartego 19 miliardów dolarów na promocję przyjęcia i wykorzystania technologii informacji zdrowotnej (HIT), a zwłaszcza elektronicznej dokumentacji medycznej (EHR). Komponenty HIT pakietu stymulacyjnego – łącznie zwane HITECH w prawie – odzwierciedlają wspólne przekonanie początkującej administracji Obamy, Kongresu i wielu ekspertów służby zdrowia, że elektroniczne systemy informacyjne są niezbędne dla poprawy zdrowia i opieki zdrowotnej Amerykanów. Jednak zwolennicy ekspansji HIT napotykają poważne problemy. Niewiele amerykańskich lekarzy lub szpitali – być może odpowiednio 17% i 10% – ma nawet podstawowe EHR i istnieją poważne bariery w ich przyjmowaniu i stosowaniu: ich znaczny koszt, postrzegany brak zwrotu finansowego z inwestycji w nie, techniczny i logistyczny wyzwania związane z ich instalowaniem, utrzymywaniem i aktualizowaniem, a także obawy konsumentów i lekarzy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa elektronicznych informacji medycznych. HITECH radzi sobie z tymi przeszkodami, ale wielkie wyzwania czekają na wysiłki w celu wdrożenia prawa i wypełnienia obietnicy prezydenta Baracka Obamy, że każdy Amerykanin skorzysta z EHR do 2014 roku.
Jedną z najważniejszych funkcji HITECH jest jasność celu. Kongres najwyraźniej widzi HIT – komputery, oprogramowanie, połączenie internetowe, telemedycynę – nie jako cel sam w sobie, ale jako sposób na poprawę jakości opieki zdrowotnej, zdrowia populacji i wydajności systemów opieki zdrowotnej. Pod presją, aby pokazać wyniki, będzie kuszące, aby zmierzyć wypłatę HITECH z pakietu bodźców o wartości 787 miliardów dolarów w wąskich kategoriach – na przykład liczbę komputerów nowo rozmieszczonych w gabinetach lekarskich i szpitalnych punktach opieki. Ale to nie wydaje się być zamiarem Kongresu. Chce poprawy zdrowia i opieki zdrowotnej poprzez zastosowanie HIT.
Aby osiągnąć ten cel, prawo przyjmuje kilka podejść. Zaczyna się od stworzenia struktury kierowniczej, która będzie kierować federalną polityką HIT: Biurem Krajowego Koordynatora Technologii Informacyjnych Zdrowia (ONCHIT) w Departamencie Zdrowia i Opieki Społecznej (DHHS). ONCHIT istnieje obecnie pod władzą wykonawczą, ale HITECH zapisuje go w ustawie i znacznie rozszerza swoje zasoby. Jednym z pierwszych obowiązków krajowego koordynatora będzie stworzenie strategicznego planu dla ogólnopolskiego interoperacyjnego systemu informacji zdrowotnej, planu, który musi być corocznie aktualizowany. Dwoma ustawowymi komitetami doradzą koordynatorowi: Komitet ds. Polityki w zakresie informacji o zdrowiu oraz Komitet ds. Standardów w zakresie informacji o zdrowiu.
Z punktu widzenia lekarzy najważniejszym przepisem ustawodawczym może być 17 miliardów dolarów w postaci zachęt finansowych mających na celu skłonienie lekarzy i szpitale do przyjęcia i stosowania EHRs
[patrz też: reh med, sol z morza martwego, rumia stomatolog ]

Powiązane tematy z artykułem: reh med rumia stomatolog sol z morza martwego